Новини України та світу

Артюшенко: Діяльність керівництва “Укрзалізниці” призвела до катастрофічних наслідків

Артюшенко: Діяльність керівництва "Укрзалізниці" призвела до катастрофічних наслідків

Діяльність вищого керівництва “Укрзалізниці” (УЗ) призвела до катастрофічних наслідків, а “прибутковість” компанії забезпечується за рахунок систематичного невиконання планів капітальних інвестицій. Про це повідомляє “РБК-Україна” з посиланням звернення народного депутата 8 скликання Ігоря Артюшенка до президента Володимиру Зеленському.

Джерело: 112.ua

За даними екс-нардепа, “Укрзалізниця” втратила більше половини парку вагонів, збільшується дефіцит кваліфікованих кадрів

Артюшенко зазначає, що низька ефективність управління держкомпанією призвела до того, що в деяких випадках наявність контингенту (поїзні локомотивні, маневрові диспетчери) становить 30% від потреби. Дефіцит щодо забезпечення станційної роботи і формування поїздів – до 20%. Відбувається швидке зростання непродуктивних витрат.

За станом на липень 2019 року, дефіцит локомотивних бригад для забезпечення процесу перевезень становить не менше 1300 чоловік, при цьому непродуктивні витрати, пов’язані з неякісною організацією роботи, за перше півріччя – не менше 150 млн грн.

Артюшенко також зазначив, що зростання обсягів перевезень, які декларує керівництво УЗ, не сталося. Але загальні витрати, які понесло господарство на здійснення виробничої діяльності за 6 місяців 2019 року, склали близько 11,5 млрд грн, що більше минулорічних на 600 млн грн.

Стрімко зменшуються обсяги власного вагонного парку. Якщо в 2016 році парк вагонів “Укрзалізниці” становив 140 тис. одиниць, то в 2018 році – лише 60 тис. одиниць. Навантаження вагонів з ознакою таких списків (Центр транспортної логістики УЗ) за останні три місяці не перевищувала 25%.

Політик підкреслив, що УЗ була змушена масово переводити свій парк вагонів на тривалий запас і в неробочий парк, адже в останні три місяці плата за добове користування вагонами УЗ зросла утричі від вартості, що значно зменшило попит на них з боку ринку.

В “Укрзалізниці”, за даними Артюшенко, практично знівельована графиковая система організації руху вантажних поїздів, звітність з цього напрямку роботи перекручена, що призводить до суттєвих втрат локомотивного господарства, простою вагонного парку. Провальна політика організації перевезень за перше півріччя призвела до втрати локомотивного господарства в загальній сумі близько 550–600 млн грн.

Артюшенко: Діяльність керівництва "Укрзалізниці" призвела до катастрофічних наслідків

Артюшенко: Діяльність керівництва "Укрзалізниці" призвела до катастрофічних наслідків

Артюшенко: Діяльність керівництва "Укрзалізниці" призвела до катастрофічних наслідків

Крім того, за його словами, відсутність інвестиційної політики та ритмічного забезпечення поставок для ремонту інфраструктури призвело до втрати швидкості. Кожен рік технічна швидкість руху поїздів зменшується на 3–5%, із-за чого стабільно зростають непродуктивні витрати. За 6 місяців 2019 року УЗ перевитратила на паливно-енергетичні ресурси майже 690 млн грн.

Екс-нардеп зазначає, що керівництво “Укрзалізниці” так і не провело обіцяного розподілу майна інфраструктури на профільне (забезпечує експлуатацію) та інвестиційну (включаючи непрофільні активи), а це продовжує продукувати корупцію і неефективність.

“Аналіз ефективності діяльності керівництва “Укрзалізниці” свідчить, що настав час не тільки для радикальних кадрових рішень, але і для залучення керівників держкомпанії до кримінальної відповідальності. Закликаємо вас ініціювати перевірку стану справ в “Укрзалізниці” із залученням правоохоронних структур МВС, СБУ і НАБУ. Топ-менеджмент сьогодні фактично вбиває держкомпанію, з кожним днем його перебування у владі шлях до відновлення “Укрзалізниці” стає більш довгим. Необхідно застосування термінових заходів і, перш за все, ухвалення кадрових рішень щодо вищого керівництва “Укрзалізниці”, – йдеться у зверненні нардепа 8 скликання до президента.

Джерело: www.112.ua